خدمات آرایشگاه آنلاین، ماساژ و حیوانات خانگی در منزل

وب سایت و اپلیکیشن برای کلیه خدمات در منزل

خدمات آرایشگاه آنلاین، ماساژ و حیوانات خانگی در منزل

وب سایت و اپلیکیشن برای کلیه خدمات در منزل

۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مو قطعا نقش زیادی در داشتن چهره ای جذاب دارد. معمولا آقایان بیشتر روی زیبایی موهای خود تمرکز می کنند و سعی می کنند مدل موی خود را کاملا هماهنگ با فرم صورت خود تنظیم کنند. البته آرایشگران حرفه ای به این نکته کاملاً واقف هستند که چهره افراد متفاوت است و مدل موی انتخابی باید کاملاً متناسب با آن باشد.

خوشبختانه ابزارهای حرارتی مختلفی برای حالت دادن به مو وجود دارد که می تواند موها را بسیار جذاب جلوه دهد. یکی از این وسایل پرکاربرد سشوار است. البته خشک کردن موی مردانه نکات و ترفندهای خاص خود را دارد که در این مقاله قصد داریم در چند مرحله اصلی به شرح آنها بپردازیم.

 

چگونه شروع کنیم

 

نقطه شروع همیشه سخت ترین قسمت انجام یک کار است. در مورد سشوار خشک کن هم همینطور است. شاید قبل از اینکه سشوار را به برق بزنید. این تصور را داشته باشید که قرار است کار سختی انجام دهید، اما بدانید که اگر با اصول و مراحل اولیه خشک کردن مو آشنا باشید، می توانید آن را به راحتی و در عرض چند دقیقه انجام دهید. اگر خشک کردن موها کار روزانه شماست، بهتر است آن را به صورت ابتدایی یاد بگیرید.

 

مطالب پیشنهادی: بهترین آرایشگاه مردانه در کرج

 

آموزش سشوار و حالت دهی موی مردانه

 

اگر موهای مجعد و بلند دارید؛ بهترین راه برای مستقیم نشان دادن آنها سشوار کشیدن است. این یک راه سریع و البته موقتی است، اما در هر صورت می تواند شما را برای رفتن به مهمانی شروع کند.

به طور کلی سشوار کردن مو اصول و قوانینی دارد که در چند مرحله پیشنهاد می کنیم:

 

مرحله اول: شستن مو

 

قبل از اینکه به خشک کردن فکر کنید؛ شما باید موهای کاملا تمیزی داشته باشید. برای این کار حتما موهای خود را با شامپوی مناسب و در صورت امکان با نرم کننده بشویید. در واقع نرمی مو کمک می کند تا خشک شدن و حالت دادن به موها بهتر انجام شود.

 

مرحله دوم: خشک کردن مو

 

حالت دادن به موهای خیس آسان نیست. پس اگر می خواهید از نتیجه کار راضی باشید؛ بعد از شستن موها را با یک حوله نخی کاملا خشک کنید. استفاده از حوله ساده ترین و در دسترس ترین راه برای خشک کردن مو است. سعی کنید از حوله هایی استفاده کنید که میزان جذب آب بالایی دارند.

 

مرحله سوم: مرتب کردن موها

 

اصلا لازم نیست بلافاصله بعد از خشک کردن موها به سراغ شانه دندانه ریز بروید. سعی کنید موها را به طور مرتب با استفاده از یک شانه دندانه بلند در یک جهت شانه کنید. این به فرم دهی بهتر موها با استفاده از سشوار کمک می کند.

 

مرحله 4: استفاده از برس مناسب

 

بدون استفاده از برس نمی توانید موهای خود را با حرارت سشوار به خوبی حالت دهید. بهترین ابزار برای خشک کردن موهای مردانه، برس های گرد موجود در آرایشگاه ها هستند. همچنین مهم است که یک قلم مو با قطر مناسب انتخاب کنید. هر چه موهایتان بلندتر باشد؛ شما باید از یک برس گرد ضخیم تر استفاده کنید.

برای استفاده، کافی است موهای خود را دور برس گرد بپیچید و در برابر باد گرم خشک کنید. پس از آن، تنها کاری که باید انجام دهید این است که موهای اطراف برس را به آرامی شل کنید. در این صورت موهای صاف و یکدستی را خواهید دید که حاصل همکاری برس و سشوار است. البته نباید مهارت های خود را نادیده بگیرید.

 

مرحله پنجم: هماهنگی دست ها

 

نکته مهم در سشوار کردن موهای مردانه هماهنگی کامل دست هاست. به این ترتیب که با یک دست باید برس گرد را در موها بپیچید و با دست دیگر سشوار را روی موهای درگیر با برس هدایت کنید. این توصیه را جدی بگیرید و هرگز سشوار داغ را در تماس با موهای خود قرار ندهید. بهترین فاصله برای سشوار 10 سانتی متر است. اگر موهای بلندی دارید، بهتر است موها را تقسیم کرده و هر قسمت را جداگانه خشک کنید.

 

مرحله ششم: اصلاح مو

 

حالا که سشوار کشیدن موهایتان را به پایان رساندید، بهتر است این شاهکار را حداقل برای مدتی بیشتر حفظ کنید. آرایشگاه ها معمولا برای این منظور از تافت مو یا اسپری های مخصوص حالت دهنده مو استفاده می کنند. همچنین می توانید محصولی مناسب برای این منظور تهیه کرده و پس از خشک شدن موها از آن استفاده کنید. البته باید اشاره کنیم که تافت مو باید از فاصله 15 سانتی متری روی موها اسپری شود.

 

نکات مهمی که برای سشوار کشی باید در نظر گرفت

 

- به طور کلی سشوار برای استفاده خانم ها و موهای پرپشت می باشد. بنابراین اگر موهای نازکی دارید بهتر است با احتیاط از این دستگاه استفاده کنید. حرارت زیاد و نزدیک به ریشه مو باعث آسیب به مو می شود.

- سعی کنید موهای خود را به صورت حرفه ای خشک کنید. در این صورت می توانید موهای خود را کاملا صاف و شیک نشان دهید بدون اینکه هزینه زیادی صرف کنید.

- بهترین زمان برای سشوار کشیدن و حالت دادن به موهای مردانه بعد از دوش گرفتن و شستن موها است.

- حتما قبل از سشوار کردن موهای خود را شانه کنید. موهای گره خورده و نامرتب گزینه مناسبی برای سشوار نیست.

- هرگز سشوار را روی بالاترین دما تنظیم نکنید. در این صورت فقط به موهای خود آسیب رسانده اید. سعی کنید این کار را با حرارت ملایم انجام دهید یا در صورت نیاز استایل با حرارت بالا را به قسمت های پایانی کار خود موکول کنید.

امیدواریم نکات ارائه شده در این مقاله به شما کمک کرده باشد. اگرچه سشوار کشیدن و حالت دادن به مو کار سختی نیست، اما برای راحتی بیشتر و نتیجه بهتر می توانید این کار را به دستان توانمند آرایشگران حرفه ای بسپارید.

آرایشگاه تیپ چین با کادری متخصص و حرفه ای قادر به انجام انواع مدل مو و مدل موی مردانه می باشد. علاوه بر این خدمات دیگری مانند آرایش صورت داماد، پیرایش و اصلاح مردانه، ماساژ پوست، پاکسازی پوست، خدمات حیوانات خانگی و ... نیز در این آرایشگاه قابل انجام است.

شما مشتریان عزیز می توانید از طریق سایت و یا از طریق اپلیکیشن تیپ چین نوبت رزرو کنید.

  • sanaz keyvani
  • ۰
  • ۰

آموزش نظافت سگ

امروزه تمایل به نگهداری از حیوانات خانگی نسبت به گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که علاقه مند به داشتن حیوانات خانگی هستید؛ بهتر است موارد مربوط به نظافت و نگهداری از او را به خوبی بدانید. در واقع نظافت و تمیز نگه داشتن  اصلاح سگ در منزل کار سختی نیست، اما داشتن اطلاعات مورد نیاز در این زمینه می تواند بسیار کمک کننده باشد.

در بین حیوانات معمولا بیشتر افراد ترجیح می دهند سگ خانگی داشته باشند، اما نکته اینجاست که موهای سگ باید در فواصل زمانی معین کوتاه شود. در ادامه به نکات کلیدی مربوط به نظافت سگ می پردازیم.

 

برای نظافت سگ به چه وسایلی نیاز داریم؟

 

باید بدانید که برای انجام هر کاری نیاز به ابزار مخصوص همان کار دارید. نظافت سگ نیز از این قاعده مستثنی نیست. اولین قدم برای کوتاه کردن موهای حیوان خانگی مورد علاقه خود داشتن یک ابزار با کیفیت و مناسب است.

در زیر برخی از مهم ترین تجهیزات و ابزارهایی که برای مراقبت از سگ خود نیاز دارید آورده شده است:

 

قیچی

 

مهمترین ابزار کوتاه کردن موهای سگ یک قیچی تیز و حرفه ای است. قیچی باید بتواند موها را بدون کشیدن یا گیر کردن کوتاه کند. در این صورت سگ مورد علاقه شما برای کوتاه کردن مو بدون هیچ ناراحتی با شما همکاری خواهد کرد.

 

برس و شانه بزنید

 

اگر حیوان خانگی شما موهای بلندی دارد، بهتر است از برس یا شانه فلزی استفاده کنید. در غیر این صورت، مسواک با دندان های پلاستیکی می تواند کاملا مناسب باشد.

 

ماشین ریش تراش

 

داشتن یک ماشین اصلاح خوب و قابل اعتماد می تواند کار شما را بسیار آسان کند. همچنین آرایشگرهای سگ وجود دارند که بسیار ایمن تر و راحت تر از نظافت کنندگان معمولی هستند.

 

شامپو

 

قبل و بعد از کوتاه کردن موهای حیوان، بهتر است موها را با شامپوی مرغوب بشویید. شامپویی که برای سگ خانگی خود استفاده می کنید نباید حاوی مواد شیمیایی باشد و کاملاً با موهای حیوان سازگار باشد.

 

نکات مهم و طلایی در نظافت سگ

 

- قبل از اینکه موهای سگ را کوتاه کنید. بهتر است حیوان کاملا شسته شود. هنگام شستن حیوان همیشه دمای آب را چک کنید تا ولرم باشد. همچنین برای این منظور از شوینده های مناسب برای سگ ها استفاده کنید.

توجه داشته باشید که کوتاه کردن موهای سگ را قبل از اینکه موها به خوبی خشک شوند، شروع نکنید. همچنین می توانید از یک حوله نرم برای خشک کردن موهای خود استفاده کنید.

- هنگامی که موهای سگ کاملاً خشک شده است. آنها را برس بزنید تا موهای زائد از بین بروند. برای نظافت سگ، از سر شروع کنید و به تدریج به سمت پایین بدن حرکت کنید. قسمت پایین شکم سگ به عنوان یک ناحیه حساس در نظر گرفته می شود و بنابراین هنگام مسواک زدن باید این کار را با ملایمت انجام دهید. در هر مرحله از کوتاه کردن موهای سگ، حیوان نباید احساس آزردگی و تنش کند که این امر بر کیفیت کار شما تأثیر می گذارد و باعث آسیب روحی حیوان می شود.

- هرگز موهای سگ را خیلی محکم نکشید. به طور کلی نظافت سگ در خانه کاری زمان بر است و نیاز به دقت و حوصله دارد.

- اگر قصد دارید از ریش تراش برای کوتاه کردن موهای سگ استفاده کنید، سعی کنید فقط از وسایلی با تیغه های تیز استفاده کنید. در این صورت موهای سگ کشیده نمی شود.

- اگر هنگام نظافت سگ متوجه علائمی مانند تورم، قرمزی و عفونت شدید. قبل از تمیز کردن محل، حتما حیوان را نزد دامپزشک ببرید.

- و یک نکته مهم دیگر، اگر قصد دارید از ریش تراش برای کوتاه کردن موهای حیوان استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که وقتی ماشین اصلاح برای مدت طولانی روشن بماند ممکن است بیش از حد گرم شود. بنابراین هر از چند گاهی تیغه دستگاه را چک کنید و در صورت بالا بودن دمای آن به آن فرصت دهید تا خنک شود.

- همانطور که گفتیم قیچی یکی از مهمترین وسایل کوتاه کردن موهای سگ است. برای کوتاه کردن موهای اطراف گوش، پاها و صورت سگ از قیچی استفاده کنید و سعی کنید این کار را فقط با نوک قیچی با احتیاط انجام دهید تا اگر حیوان به طور ناگهانی حرکت کرد، زمان کافی برای دور کردن قیچی داشته باشید. .

 

اگر سگ بی قراری دارید...

 

بزرگترین مشکلی که ممکن است هنگام کوتاه کردن موهای سگ خود داشته باشید این است که برخی از سگ ها بی قرار هستند. سگ ها معمولاً هنگام آراسته شدن بی قرار هستند. تغییر بدن ممکن است برای آنها استرس زا باشد و باعث تنش شود. علاوه بر این مواردی مانند اکستنشن مو می تواند برای آنها دردناک باشد. با این حال، ممکن است اجازه دهید سگ‌ها واکنش‌های غیرعادی از خود نشان دهند.

البته نگران این موضوع نباشید. محصولات زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند تا سگ خود را در هنگام نظافت آرام نگه دارید. از جمله این محصولات می توان به جویدن های تسکین دهنده سگ اشاره کرد. البته می توانید از ترفندهای دیگری مانند پاداش دادن به سگ نیز استفاده کنید. همچنین می توانید سگ را نوازش کنید و با لحنی آرام با او صحبت کنید. در هر صورت، از هر ترفندی برای آرام کردن سگ استفاده کنید.

سعی کنید برنامه نظافت سگ را از دوران کودکی و در فواصل زمانی معین اجرا کنید. در این صورت حیوان یاد می گیرد که این برنامه نیز بخشی از زندگی اوست و باید با چنین شرایطی کنار بیاید. البته کوتاه کردن سگ در فواصل زمانی معین از بلند شدن بیش از حد موی سگ جلوگیری می کند. موهای بلند باعث بیماری های مختلفی در حیوانات می شود. بنابراین با کوتاه نگه داشتن موهای سگ و شستن به موقع آن می توانید از بروز این مشکلات جلوگیری کنید.

 

نظافت سگ در آرایشگاه

 

اگر برایتان سخت است که موهای سگ را در خانه کوتاه کنید؛ می توانید این کار را به دست آرایشگران حرفه ای و با تجربه بسپارید. البته توجه داشته باشید که حیوان خانگی شما روحیه بسیار حساسی دارد و نمی توانید برای اصلاح آن را به دست افراد بی وجدان بسپارید. سعی کنید فقط به آرایشگاه هایی مراجعه کنید که کادری متخصص و حرفه ای داشته باشند و تجربه کافی در زمینه اصلاح موی حیوانات داشته باشند.

آرایشگاه تیپ چین یکی از معتبرترین آرایشگاه ها در این زمینه است که علاوه بر خدمات بی نظیری که به مشتریان ارائه می دهد، با بهترین روش های روز و با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته، موهای حیوانات خانگی را نیز انجام می دهد.

علاوه بر اصلاح موی حیوانات خانگی، خدمات دیگری مانند آرایش صورت داماد، اصلاح موهای صورت، ماساژ پوست، پاکسازی و جوانسازی پوست و ... نیز در این سالن قابل انجام است.

از طریق وب سایت یا اپلیکیشن تیپ چین می توانید به صورت کاملا آفلاین قرار رزرو کنید.

  • sanaz keyvani